2019 yılında başlayan ve 2022'nin Nisan ayına kadar süren ambargonun kaldırılmasıyla Suudiler yeniden Türk mobilyasına dönerken, 2023'ün Ocak-Nisan döneminde bu ülkeye yapılan ihracat 39 milyon 591 bin dolarlık bir rakama ulaştı.

Tamamlayıcı Ürünlerle Pazar Eskiyi Yakalar Ambargonun kalkmasının ardından bu pazardan talepler almaya başladıklarını söyleyen MOSDER Başkanı Mustafa Balcı, "Rakamlar oransal olarak yüksek olmakla birlikte, pandemi sonrası hammadde fiyat değişimleri ve küresel enflasyonun ardından Türkiye mobilya fiyatlarındaki artış pazardaki dengeleri değiştirdi. Türk mobilyasından oluşan boşluğu Çin ve Amerika markaları doldurdu. Tüketim alışkanlıklarında ve fiyat algısındaki değişiklikler pazardaki Türk mobilyasının pasta payının ambargo öncesi seviyeden uzak seyretmesine sebep oldu" dedi.

Buna rağmen mobilya, kağıt ve orman ürünlerinde 2022'de Suudi Arabistan'a yüzde 651,. artışla 40,9 milyon dolarlık ihracat yapıldığını belirten Balcı, bölgedeki evlerde de genel olarak klasik mobilyaların yerini daha yoğunluklu olarak modern ve luxury ürünlerin aldığını söyledi. Diğer taraftan halı, perde ve ev dekorasyon malzemelerinin de bölgeye olan ihracatının artması ile Türk mobilya tasarımlarındaki bütünselliğin daha da belirginleşeceğini ifade eden Balcı, "Ambargo öncesi gibi pazarda belirgin hale geleceğine inanıyoruz" diye konuştu.

Paylaş: